V prejšnem blogu sem pisal, da se raje osredotočite na proces, kot pa da od zaposlenih zahtevate vedno več dela… Za tem, da je ta pristop učinkovitejši, leži predvsem psihološki razlog, saj razbremenjuje zaposlene “krivde” za slabše rezultate in omogoča boljše sodelovanje pri izboljševanju procesov. Ni pa to edini razlog….

Sprejemanje poslovnih odločitev je ena izmed glavnih delovnih nalog managementa in prav tako tudi ključnega pomena za projekte izboljševanja poslovnih procesov. Zakaj?

Managerji ponavadi zelo dobro veste ZAKAJ so potrebne spremembe v poslovnih procesih. Vendar to ni zadosti. Morate vedeti tudi KAJ je potrebno spremeniti. Za to morate najprej ugotoviti trenutno stanje, kar velikokrat tudi ni preprosto (beri blog). Proaktivni managerji takoj, ko veste ZAKAJ in KAJ je potrebno spremeniti v poslovnih procesih, sprejmete potrebne odločitve za spremembo. Vendar, ali ste pri tem vedno uspešni?

Ne, nasprotno. Občasno doživite razočaranje, saj ugotovite, da se zaposleni na vse kriplje upirajo predlaganim spremembam. Zakaj?

Razlog je v tem, da si managerji včasih ne odgovorite na naslednje vprašanje: KAKO bomo uvedli spremembe v poslovnih procesih?

Modeliranje poslovnih procesov omogoča vključevanje zaposlenih v izboljšave le-teh, že od vsega začetka. S tovrstnim pristopom omogočamo, da zaposleni dobijo “širšo sliko” procesa in sami ugotovijo, KAKO lahko s drugimi člani projektne skupine, skupaj izboljšajo “svoj” proces.  Zaposleni se torej ne počutijo več, kot da so del problema, ampak so aktivni iskalci rešitev, s katerimi bomo odpravili te probleme. To je razlog, da je “ukvarjanje” s procesi učinkovitejše, kot to, da od zaposlenih  zahtevamo vedno več.

 BPM odločevalski model